5 tips by HKMX voor het volhouden van goede voornemens!

5 tips en trucs om je doelen en goede voornemens de rest van het jaar ook vol te houden!

Je had het je nog wel zo voorgenomen. Dit keer zou je het echt gaan doen. Je wil het zo graag.
Je vindt het ook echt wel belangrijk... maar toch is het je niet gelukt. Tenminste, wel even... Je hield het een tijdje vol, maar ja... toen kreeg je het druk. En daarna was je ook wel een beetje moe van het aanmodderen. Uiteindelijk was de motivatie ineens op en de discipline ver te zoeken. 
Het is eigenlijk heel herkenbaar. Iedereen gaat door zo'n fase bij het nemen van goede voornemens. Je wíl wel, maar het is zo moeilijk vol te houden. Ik kan je vast verklappen: niemand is geboren met een ijzeren discipline. De makkelijkste kennis die ik je kan geven is dan ook eigenlijk: verandering kan alleen plaatsvinden als je het gewoon gaat doen! Doe je het niet, dan verandert er niets. Je hebt zelf de keuze.
Dat het iets gecompliceerder lijkt dan dat, begrijp ik ook. En daarom geef ik je hier, in samenwerking met HKMX, 5 tips om je goede voornemens net even wat langer vol te houden. Mocht je de discipline hebben om tot onderaan de pagina door te blijven lezen, vind je daar, naast alle nieuw verworven motivatie ook een hele toffe winactie!

  1. Stel je voornemen bij tot het haalbaar is
    Lijkt je voornemen ineens toch niet meer zo makkelijk te realiseren? Zonder je einddoel te veranderen, kun je subdoelen stellen die op korte termijn beter haalbaar zijn. Dit doe je door je doelen smart op te stellen. 'Meer bewegen' of 'afvallen' zijn mooie, maar vage doelen. Als je jezelf niet voorneemt hoe vaak je gaat bewegen, wat je aan beweging gaat doen en wanneer, dan is het voornemen al gedoemd te mislukken. Zonder plan is er geen uitvoering. Het helpt om je einddoel op te schrijven en daaronder kleine doelen te noteren.
    Neem het voorbeeld van meer willen bewegen. Hoe vaak wil je bewegen? Welke sport wil je gaan doen? Kies in ieder geval een sport die bij je past, dat houd je zeker makkelijker vol! Ga op zoek naar een sportclub en vraag een proefles aan om te kijken of het wat voor je is. Schrijf je in en noteer in je agenda op welke dagen en tijden je gaat sporten. Ook als het gaat om een avondwandeling of een fietstocht in het weekend. Wanneer je de tijd in je agenda schrijft, heb je een afspraak met jezelf. Die tijd is voor jou om aan je doel te werken. In die tijd kan niets anders gepland worden. Jij en je doel en je gaat het doen!

  2. Zoek like minded people
    Verandering is altijd moeilijk, niet alleen voor jezelf, maar ook voor je omgeving. Niet iedereen zal je keuzes en voornemens altijd begrijpen. Je omgeving moet soms wennen aan het idee. Misschien zouden ze zelf eigenlijk ook wel anders willen, maar weten ze niet hoe ze dat moeten aanpakken. Soms lijkt het alsof ze de verandering die jij doormaakt afkeuren, maar geef hen de tijd om aan de nieuwe versie van jou te wennen. Ga daarnaast op zoek naar mensen die dezelfde interesses hebben als jij. Die aan dezelfde doelen werken, dezelfde veranderingen doormaken of dezelfde hobby uitvoeren. Je zult steun aan elkaar hebben en tips en ervaringen kunnen uitwisselen. Mensen die jou al voor zijn gegaan of dezelfde verandering doormaken kunnen je motiveren om door te zetten.
  3. Sluit aan bij een groep
    Wanneer je het moeilijk vindt om jezelf gemotiveerd te houden, sluit je dan aan bij een groep. Wanneer we weer kijken naar het doel 'meer bewegen' en je denkt dat je meer een individuele sporter bent, maar je krijgt jezelf vervolgens toch niet van de bank, ga dan minstens één keer per week naar de hardloopvereniging en loop de andere trainingen zelf. Neem deel aan groepslessen in de sportschool. Je sport er dan niet in teamverband, iedereen sport er voor zichzelf, maar naast elkaar. Zo leer je toch anderen kennen waardoor je sneller gestimuleerd wordt om volgende week weer aan de groepsles deel te nemen. Er zijn heel veel verschillende sporten waarbij je met een maatje kunt trainen. Zoek wat bij je past, maak eens een praatje met iemand en voor je het weet ben je opgenomen in de groep en wil jij je gezellige uurtje bewegen niet meer afzeggen. 
  4. Beloon jezelf
    Mocht je doel zijn 'afvallen', beloon jezelf dan vooral niet met een dikke mokkapunt. Oké, zonder gekheid, ook afvallen hoeft niet altijd even streng. Even de touwtjes een beetje loslaten, om vervolgens weer met nieuwe motivatie te kunnen doorzetten is ook niet verkeerd. Jezelf belonen voor je doorzettingsvermogen is terecht. Ben je flink afgevallen? Dan is het uiteraard een beloning om een nieuwe outfit te gaan scoren. Maar ook als het je lukt om meer te gaan bewegen, mag je jezelf best trakteren. Ook op sportgebied zijn er heel wat fashionable outfits op de markt. Een nieuw sportsetje kan een hele goede motivatie zijn om weer snel naar je sportclub te gaan en de show te stelen. Ik kan je garanderen dat het werkt. Een mooie item uit de nieuwste collectie en jij vliegt gelijk naar de sportschool!
  5. Vraag advies 
    Hulp vragen is geen teken van zwakte, het is een teken van de wil om te groeien. Hulp vragen aan een expert is nooit verkeerd. Sterker nog, je kunt er alleen maar door leren. Het bevestigt of je op de goede weg bent en geeft je nieuwe inzichten. Of het er nu om gaat of je de bewegingen correct uitvoert, wat je moet doen om blessures te voorkomen, of welke sportsgear je nodig hebt bij de door jou gekozen sport. Je zult merken dat er veel mensen zijn op je sportclub of in je omgeving met ieder zijn of haar eigen ervaringen. Niet altijd hoeven deze adviezen ook bij jou te passen. Ga voor jezelf altijd na wat werkt voor jou en schroom daarbij niet om eens advies van een expert in te schakelen.

    Winactie
    Onlangs opende de nieuwe HKMX store in Utrecht haar deuren. HKMX is dé sportieve kledinglijn van Hunkemöller. Ik mocht bij de opening aanwezig zijn en heb gelijk een mooie sportset mogen testen tijdens een pittige workout.
    In de HKMX store geeft men graag advies over de juiste bh bij jouw favoriete sport. Heb je meer aan een mooie low impact bh voor yoga, of heb je meer ondersteuning nodig van een high impact bh voor hardlopen? In de prachtige grote HKMX store kunnen ze het allemaal bekijken samen met jouw voorkeuren en de juiste pasvorm.
    Kun jij nou ook wel extra motivatie gebruiken om je goede voornemens langer vol te houden?
    Laat dan in een berichtje hieronder weten waarvoor jij gemotiveerd wil worden.
    Volg daarnaast ook mijn instagram @healthytravels.nl en dat van @hunkemoller, vinden we allebei leuk!
    Wie weet win jij dan wel een speciale fit-sessie in de HKMX store in Utrecht. 

    Wil je alvast een kijkje nemen bij de nieuwe collectie en een voorselectie maken van alle mooie sportbh's? Kijk dan even hier bij Hunkemoller.

    Liefs,

    xx

 

19 Responses to “5 tips by HKMX voor het volhouden van goede voornemens!

  • Oh wat leuk dat wil ik wel. Na een tijdje minder sporten begin ik het nu weer op te pakken en een mooie fijne sportbh is dan altijd een goede motivatie!

  • Wederom weer mooi geschreven en goeie tips😊 en wat leuk zo’n samenwerking met hunkemoller! Sportkleding heb je nooit te veel 😉

  • Oh wat een mooie winactie! Ik zit op dit moment een beetje vast in mijn eigen routine dus ik wil me weer uitdagen voor nieuwe doelen om 10 km te rennen en zwaardere gewichten te kunnen tillen

  • Leuke winactie! Ben al een tijd opzoek naar een goede sportbh (die goed past, fijn zit en niet mega duur is), maar nog geen gevonden. Ik heb weer een keer gefitnesst en wil dat weer gaan volhouden en over een poosje, als de banen weer goed zijn, weer lekker tennissen! 🎾

  • Wat een leuk stukje om te lezen! Een nieuwe sportBH zou wel echt super welkom zijn! Met mijn maat toch altijd lastig om een mooie en stevige top te vinden waarmee ik mezelf niet knockout sla als ik hardloop hihihi

  • Wat goed Hanne, dat je het weer op hebt gepakt! Ik ben benieuwd wat voor sport je doet! Als je er plezier in hebt gaat het je lukken het vol te houden!!

  • Dankjewel, Luuwke! Nooit te veel sportkleding inderdaad. En een goede sportbh afgestemd op de impact van de training is heel prettig. Ik weet dat je eerst een soort bootcamp training had buiten, maar wat doe je nu met personal training in de winter?

  • Wat een mooie doelen, Lauren! 10 km is een mooie afstand! Ik zou mijzelf ook wel weer uit mogen dagen met zwaardere gewichten. Daar ga ik eens een plannetje voor opstellen, bedankt voor jouw tip!

  • Inderdaad, die combinatie van factoren is niet altijd makkelijk te vinden, Heleen. Wat leuk dat je tennist! En inderdaad, niet afwachten tot het mooi weer wordt, maar lekker naar de sportschool gaan tot die tijd!

  • Haha wat grappig omschreven, Patty! Een goede high-impact sport bh is dan wel een must ja!

  • Nog steeds lekker buiten bootcampen en vanmiddag de midwinter! Verder train ik begeleid bij Intensivive met name boksen en circuit training 🙂

  • Jaaa, ik doe graag mee! Ik hou van sporten, maar als ik alleen in de gym sta ben ik een beetje radeloos waar te beginnen. En zelf durf ik geen nieuwe sport uit te proberen, daar mag jij mij bij helpen! En die sportbh, looooks pritty, komt dan goed van pas! 😍💪

  • Jij hebt naast een nieuwe sportbh, dus ook een plan de campagne nodig! Het belangrijkste is dat je een sport kiest die bij je past, die je leuk vindt, waar je enthousiast van wordt!

  • Knap hoor in de winter bootcampen! Hoe is de midwinter gegaan?

  • Gaaf! Ik zoek nog een toffe sport bh voor mijn lessen aerial yoga. Toch fijn wanneer je ondersteboven in een hangmat hangt dat alles een beetje op zijn plaats blijft 😉

  • Jaaa ik doe heel graag mee! Super leuk! Ik doe normaal gesproken krachttraining, maar zit stiekem te denken om een kickbox training mee te gaan doen. Kan wel wat extra motivatie gebruiken om die stap eindelijk te zetten naar die kickbox les! En die prachtige sportbh kan daar zeker aan bijdragen 😍😍. #heelhardduimen 🍀🤞🏼

  • Wow, Kickboksen! Wat stoer! Dan kun je zeker wel een high-impact sportsbra gebruiken.

  • Oeh, ik heb dan een hele mooie sportbh voor jou gezien. Ik heb ‘m ook gepast, maar ben uiteindelijk voor een high-impact exemplaar gegaan voor hardlopen. Ik ga binnenkort ook een les aerial yoga uitproberen!

  • Er zijn inmiddels lootjes getrokken en de winnares is bekend gemaakt!
    Heb je niet gewonnen? Ik hoop dat ik binnenkort nog eens een winactie mag houden en ik duim voor je dat jij de volgende winnares bent!
    Ps. voor een extra duwtje over de drempel, even meedenken of een beetje extra motivatie, mag je me altijd een mailtje sturen!

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *